Η ψήφος σας μετράει – Bravo Schools 2025

Το σχολείο μας συμμετέχει στο Bravo Schools 2025, τον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Οι τρεις (3) πρωτοβουλίες μας είναι:

  1. Στην Κατηγορία: Δράσεις Συνεργασίας με την τοπική & ευρύτερη κοινωνία με την πρωτοβουλία: Δράση Εθελοντικής Αιμοδοσίας: “Ενώνουμε Δυνάμεις – Προσφέρουμε Ζωή!“  (Παγκόσμιος Στόχος 3: Καλή Υγεία και Ευημερία)
  2. Στην Κατηγορία: Μαθητικές Δημιουργίες με την πρωτοβουλία: Αυτόνομο Ενεργειακά Θερμοκήπιο & Εφαρμογή ” Smart Green House”  (Παγκόσμιος Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή)
  3. Στην Κατηγορία: Εφαρμοσμένα Σενάρια – Καινοτόμα Προγράμματα με την πρωτοβουλία: Διαχείριση συναισθημάτων: Μίλα, άκου, μοιράσου. Η ψυχική υγεία είναι δύναμη! (Παγκόσμιος Στόχος 3: Καλή Υγεία και Ευημερία)

Η γνώμη σας μετράει, γι’ αυτό ψηφίστε τις 3 υποψήφιες πρωτοβουλίες μας στο σύνδεσμο: https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/3o-peiramatiko-geniko-lykeio-komothnhs.665.html ώστε αναδεικνύοντας τις καλύτερες πρακτικές να ενταχθεί το σχολείο μας στο Δίκτυο Πρεσβευτών των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και να γίνει κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης της τοπικής μας κοινότητας !

Η ψηφοφορία θα είναι ενεργή μέχρι την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

Συμμετοχή του Ομίλου Φιλαναγνωσίας στην Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Στις  12 Απριλίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, ο Δήμος Κομοτηνής και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής διοργάνωσαν μια ξεχωριστή εκδήλωση αφιερωμένη στην ανάγνωση και τους αναγνώστες της πόλης. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης βραβεύτηκαν οι συμπολίτες μας που δανείστηκαν τον μεγαλύτερο αριθμό βιβλίων από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής, από τους πιο μικρούς μέχρι τους πιο μεγάλους ηλικιακά, με τον μικρότερο μάλιστα να είναι μόλος 3 ετών και τη μεγαλύτερη 82!

Ο Όμιλος Φιλαναγνωσίας του 3ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Κομοτηνής είχε την τιμή να συμμετάσχει ενεργά στην εκδήλωση, παρουσιάζοντας αποσπάσματα από αγαπημένα λογοτεχνικά έργα που εξυμνούν τη δύναμη των βιβλίων και της ανάγνωσης. Συγκεκριμένα, οι μαθητές διάβασαν αποσπάσματα από την «Αργώ», του Γ. Θεοτικά, το «Μικρό παριζιάνικο βιβλιοπωλείο» της Nina George, συμβουλές προς συγγραφείς που έγραψε η Σ. Νικολαΐδου, αλλά και συμβουλές που έγραψαν οι ίδιοι οι μαθητές προς συγγραφείς εφηβικών μυθιστορημάτων, οι οποίες αντικατοπτρίζουν τις αναγνωστικές προτιμήσεις των νέων. Στο τέλος της εκδήλωσης οι μαθητές μοίρασαν στους παρευρισκόμενους σελιδοδείκτες που είχαν σχεδιάσει οι ίδιοι με αποφθέγματα γνωστών συγγραφέων.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια ευκαιρία για τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας και των πολιτιστικών φορέων της πόλης, ενισχύοντας τη συνεργασία για την προώθηση της ανάγνωσης και της αγάπης για το βιβλίο.

Ευχαριστούμε για την πρόσκληση τον Δήμο Κομοτηνής, τον Δήμαρχο, κ. Ιω. Γκαράνη, τη φιλόλογο κα. Σ. Μενεσελίδου, και τέλος την κα. Αθ. Καρανίκα, υπεύθυνη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κομοτηνής.

Βιωματικό εργαστήριο κομποστοποίησης στις Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας 

Την Πέμπτη 10 Απριλίου οι μαθητές/τριες των τμημάτων Β1, Β2 και Α4 συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό βιωματικό εργαστήριο με θέμα την κομποστοποίηση στην αυλή του σχολείου. Το εργαστήριο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την περιβαλλοντολόγο κ. Δραγουμάνη, από την Δ/νση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης και αφορά τη σωστή χρήση του κάδου κομποστοποίησης στο σχολείο μας, τις πρακτικές βιώσιμης διαχείρισης οργανικών αποβλήτων και τα οφέλη της κομποστοποίησης.

Η κ. Δραγουμάνη αρχικά εξήγησε στους μαθητές/τριες ότι η κομποστοποίηση αποτελεί μια φυσική και οικολογική διαδικασία κατά την οποία οργανικά υλικά, όπως ξερά φύλλα, μικρά κλαδιά, αλλά και υπολείμματα από φρούτα και λαχανικά, διασπώνται σταδιακά με τη βοήθεια μικροοργανισμών (βακτήρια, μύκητες κ.ά.), τονίζοντας ότι εκτός από τη μείωση των απορριμμάτων, μέσω της κομποστοποίησης προωθείται και η βιώσιμη διαχείριση των οργανικών υπολειμμάτων και επομένως η προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι τα παιδιά κατανοήσαν ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα οργανικά απόβλητα μετατρέπονται σε κομπόστ – ένα φυσικό, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά υλικό, που λειτουργεί ως λίπασμα και συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της υγείας και της γονιμότητας του εδάφους. Έπειτα, συναρμολόγησε μαζί τους τον κάδο κομποστοποίησης, που η ίδια μας πρόσφερε για χρήση, εξήγησε την διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται και τα υλικά που πρέπει να ρίχνονται και έδωσε χρήσιμες συμβουλές ώστε να συμμετέχουν οι μαθητές ενεργά στη διαδικασία. Τέλος, αφού επιλέχθηκε το κατάλληλο σημείο στην αυλή για να τοποθετηθεί ο κάδος, όλοι μαζί τον γεμίσαμε με ξερά και πράσινα φύλα και οργανικά οικιακά απορρίμματα με στόχο σε λίγους μήνες να έχουμε το δικό μας φυσικό λίπασμα για τα φυτά μας.

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας της Α’ Λυκείου και Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ της Β΄ Λυκείου, εντάσσεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Δράσεις Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας (Αρ.Πρωτ.146472/ΓΔ4/06-12-2024/ΥΠΑΙΘΑ) και συνδέεται άμεσα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) του ΟΗΕ: Στόχος 2: Μηδενική πείνα, Στόχος 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, Στόχος 11: Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή και Στόχος 13: Δράση για το Κλίμα και  Στόχος 15: Ζωή στη ξηρά, καθώς αποτελεί μια πρακτική η οποία μειώνει τα απόβλητα, ενισχύει τη γονιμότητα του εδάφους και περιορίζει τις εκπομπές μεθανίου από τις χωματερές.

Το μήνυμα της σημερινής ημέρας: “Η κομποστοποίηση δεν είναι απλώς μία τεχνική ή μία μέθοδος διαχείρισης αποβλήτων, αλλά αποτελεί μια πράξη περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, εργαλείο κυκλικής οικονομίας και μοχλός επίτευξης των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDGs)”.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί
Βερρή Ανδρονίκη ΠΕ86 και Προσαλέντης Γιώργος ΠΕ86 για την Β’ Λυκείου με τίτλο δράσης: «Ενεργοί Πολίτες σε Δράση: Βιώσιμη Ζωή & Σεβασμός στη Φύση» και Κωνσταντινίδου Καρολίνα ΠΕ02 για το τμήμα Α4 με τίτλο δράσης: «Νέοι πολίτες για μια καλύτερη πόλη: ενεργοί πολίτες, ζωντανές γειτονιές»

Τέχνη και Εθελοντισμός από τον Όμιλο Arts Club

Την Πέμπτη 10 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Arts Club συμμετείχαν στην εικαστική δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τέχνης με τίτλο “Έτσι θα ήθελα να είναι ο κόσμος που ζω” στην Πλατεία Ειρήνης. Στη δράση, την οποία  οργάνωσε και συντόνισε το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Κομοτηνής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν ομαδικά δημιουργώντας ένα κοινό συνεργατικό έργο με μαθητές άλλων σχολείων και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.

Στους μαθητές και μαθήτριες του ομίλου απονεμήθηκε Έπαινος για τη συμμετοχή τους και για τη δράση τους ως εθελοντές στο συντονισμό των δραστηριοτήτων και στην προώθηση της συμπερίληψης.

Yπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κυρμανίδου Έλλη ΠΕ06

Εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών 5 ομίλων στα Μετέωρα- Τρίκαλα-Θεσσαλονίκη

Τι μπορεί να ενώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες 5 ομίλων του 3ου Πειραματικού ΓΕΛ Κομοτηνής;
Μα φυσικά ένας κοινός προορισμός με πολλές εκπαιδευτικές δράσεις: Τα Μετέωρα!
Συγκεκριμένα, 54 μαθητές των ομίλων:
1. «Wellness: ένα σχολείο σωματικής υγείας και ευεξίας»,
2. «Φιλαναγνωσίας»,
3. «Ρομποτικής και Προγραμματισμού»,
4. «Arts Club» και
5. «Φυσικής άσκησης και βιολογικών συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού»
πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καλαμπάκα και στη Θεσσαλονίκη 6-9 Απριλίου 2025. Ειδικότερα:

Οι μαθητές και των 5 ομίλων συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων και του Μουσείου Μανιταριών που περιελάμβανε: Κυνήγι τρούφας στο δάσος με εκπαιδευμένα σκυλιά. Γευσιγνωσία μανιταριών, μαγείρεμα και γεύμα τρουφομακαρονάδας στο δάσος. Επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο. Όλη η διαδικασία, αποτέλεσε στην ουσία ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αφού στην διάρκειά του, οι μαθητές ενημερώθηκαν για την τρούφα, τα είδη της, τη μαγειρική, τις τιμές, τα οφέλη της και ήρθαν σε επαφή με τη φύση, κάνοντας ένα βήμα προς τη σωματική ευεξία και την ψυχική υγεία.

Όλοι οι μαθητές, επίσης, επισκέφτηκαν δύο (2) από τις σημαντικότερες μονές των Μετεώρων, την Ιερά Μονή του Αγίου Στεφάνου, ένα γυναικείο μοναστήρι και την Ιερά Μονή του Βαρλαάμ, ένα ανδρικό μοναστήρι. Είχαν, έτσι, την ευκαιρία να ενημερωθούν για την ιστορία των Μετεώρων, ενός από τα σημαντικότερα μοναστικά κέντρα του Βυζαντίου, να γνωρίσουν την εικαστική φιλοσοφία της βυζαντινής αγιογραφίας και να θαυμάσουν την ιδιαίτερη γεωμορφολογία του φυσικού χώρου.

Ενδιαφέρουσα ήταν και η επίσκεψη των μαθητών στο Μουσείο Τσιτσάνη, στα Τρίκαλα, όπου με διαδραστικό τρόπο γνώρισαν τη ζωή και τα τραγούδια του μεγάλου μουσικού με καταγωγή από τα Τρίκαλα.

Επίσης, οι μαθητές του ομίλου Ρομποτικής συμμετείχαν στο 17ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό κέντρο του ΝΟΕΣΙΣ παρουσιάζοντας με εξαιρετικό τρόπο δύο (2) εργασίες: α) Εργασία 1: Αυτόνομο Ενεργειακά Θερμοκήπιο & Εφαρμογή Smart Green House, β) Εργασία 2: Εκπαιδευτικό Παιχνίδι Ερωτήσεων | Arduino Recycle Game.

Τέλος, όλες αυτές οι δραστηριότητες συνοδεύτηκαν από περιηγητικές διαδρομές, καλό φαγητό και στιγμές χαλάρωσης, τις οποίες χαρήκαμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί και μαθητές! Άλλωστε, η επίσκεψη αυτή ήταν ένα είδος επιβράβευσης για όλους μας, που συμμετείχαμε φέτος στους ομίλους.

Βραβείο για δύο μαθήτριες του σχολείου μας στον 10ο Διαγωνισμό Θεατρικής – Εκφραστικής Ανάγνωσης στα γαλλικά

Οι μαθήτριες Ευσταθία Ανευλαβή και Βηθλεέμ Φουκαρά συμμετείχαν στον 10ο Διαγωνισμό Θεατρικής-Εκφραστικής Ανάγνωσης στα γαλλικά με θέμα: «Rendez-vous avec Molière», ο οποίος διοργανώθηκε από την Ελληνογαλλική Σχολή «Καλαμαρί» και διεξήχθη το Σάββατο 5 Απριλίου 2025 στη Θεσσαλονίκη και κέρδισαν τους κριτές με την ερμηνεία τους σε έργο του Μολιέρου.

Ειδικότερα, οι μαθήτριες απέδωσαν την «εμβληματική» σκηνή «του πνεύμονα» από το έργο «Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου και η ερμηνεία τους απέσπασε το βραβείο «Prix Coup de Coeur». Τον διαγωνισμό παρακολούθησαν και οι μαθητές/τριες των ομίλων «Γαλλικό θέατρο à la grecque» και «Λογοτεχνία και Κινηματογράφος: NarrateFlix Club», οι οποίοι παρευρέθηκαν προκειμένου να στηρίξουν τη συμμετοχή των συμμαθητριών τους.

Το σχολείο συγχαίρει θερμά τις μαθήτριές του για τη διάκρισή τους και την καθηγήτρια γαλλικών, κ. Τ. Μαυρίδου, για τη συμβολή της!

Συμμετοχή μαθητών/τριών του Ομίλου Ρομποτικής & Προγραμματισμού στο 17ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

Tην Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, δύο ομάδες του Ομίλου Ρομποτικής & Προγραμματισμού του σχολείου μας παρουσίασαν τις εργασίες τους στο 17ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, στον χώρο του NOESIS – Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας στην Θεσσαλονίκη. Το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, το Ίδρυμα «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας» ΝΟΗΣΙΣ και το Ελληνικό Μουσείο, αποτελεί πλέον θεσμό για την ανάδειξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Οι μαθητές/τριες μας, έχοντας ως γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και συνδυάζοντας τη χρήση της τεχνολογίας με την επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας παρουσίασαν τις εργασίες «Αυτόνομο Ενεργειακά Θερμοκήπιο & Εφαρμογή Smart Green House» και «Εκπαιδευτικό Παιχνίδι Ερωτήσεων | Arduino Recycle Game».

Read More

Βιωματικό εργαστήρι με τίτλο “Ψυχική Ανθεκτικότητα – Αναγνωρίζοντας τα Συναισθήματά μας”

Την Τρίτη 8 Απριλίου οι μαθητές/τριες του Α5 συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήρι με τίτλο “Ψυχική Ανθεκτικότητα – Αναγνωρίζοντας τα Συναισθήματά μας” που συντόνισαν δύο ψυχολόγοι από την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος “Ζώντας και Μαθαίνοντας Μαζί – Ευαισθητοποίηση, Πρόληψη Ψυχικών Διαταραχών και Ενδυνάμωση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας στις Σχολικές Κοινότητες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια δίωρη ομαδική ψυχοεκπαιδευτική δράση με στόχο την ευαισθητοποίηση και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων προκειμένου να τους βοηθήσουν στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη.

Υπεύθυνες οργάνωσης της δράσης οι εκπαιδευτικοί Βερρή, Κυρμανίδου, Παιδαράκη και Τζάνα ως Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής.

Επίσκεψη του Συλλόγου ΠΕΡΠΑΤΩ στο Σχολείο μας – Γνωριμία με τα Παραολυμπιακά Αθλήματα

Την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025, το σχολείο μας είχε την τιμή να υποδεχτεί τον Σύλλογο ΠΕΡΠΑΤΩ, ο οποίος υλοποίησε, μαζί με τους μαθητές από τα τμήματα Α2 και Α3, μια ξεχωριστή και βιωματική δράση με θέμα τα Παραολυμπιακά αθλήματα. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας της Α’ Λυκείου και εντάσσεται στη δράση «Βλέποντας τον Κόσμο μέσα από τα Μάτια τους: Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση για τα Άτομα με Αναπηρία», που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Δράσεις Ενεργού Πολίτη (Αρ.Πρωτ.146472/ΓΔ4/06-12-2024/ΥΠΑΙΘΑ).

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε μια βιωματική δράση γνωριμίας με τα Παραολυμπιακά αθλήματα, μέσα από την οποία είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία στον αθλητισμό. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, συζητήσεις και εμπειρίες, οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν και προβληματίστηκαν γύρω από την έννοια της διαφορετικότητας, της ισότητας και της ένταξης.

Η δράση αυτή αποτέλεσε ένα πολύτιμο μάθημα ζωής και ενσυναίσθησης, αναδεικνύοντας τη σημασία της προσβασιμότητας, της αποδοχής και του σεβασμού προς κάθε άνθρωπο. Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο ΠΕΡΠΑΤΩ για την εμπνευσμένη παρουσία του και για την ουσιαστική συμβολή του στην ευαισθητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός Θ. Πανέρη ΠΕ80

Μετάβαση στο περιεχόμενο