Παρουσίαση Ομίλων Δημιουργικότητας & Καινοτομίας

Παρουσίαση Ομίλων Δημιουργικότητας & Καινοτομίας

Την Τρίτη 16 Μαΐου οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στους Ομίλους Δημιουργικότητας & Καινοτομίας παρουσίασαν τις δράσεις τους για την φετινή σχολική χρονιά και χειροκροτήθηκαν θερμά τόσο από τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους όσο και από τους επίσημους προσκεκλημένους και τους γονείς τους που τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση. Χαιρετισμό απηύθυνε ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων και η Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Πρωτ/θμιας και Δευτ/θμιας Εκπ/σης ΑΜΘ κ. Κοσμίδου.

Oι όμιλοι δεν είναι μια καινούρια δράση για το σχολείο, καθώς προϋπήρχαν τα Σχολικά Προγράμματα Δραστηριοτήτων, όμως φέτος, πρώτη χρονιά που λειτούργησε το σχολείο μας ως Πειραματικό, εγκαινίασαν μια νέα κουλτούρα βάσει της οποίας οι μαθητές μένουν εθελοντικά μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος και παρακολουθούν έναν όμιλο με ένα θέμα του ενδιαφέροντος τους.

Στον Όμιλο Ρομποτικής και Προγραμματισμού, με την καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ανδρονίκη Βερρή οι μαθητές και οι μαθήτριες σταδιακά εξοικειώθηκαν στον προγραμματισμό της πλακέτας Arduino UNO R3 και συνδυάζοντας διάφορους αισθητήρες κατασκεύασαν ρομποτικούς αυτοματισμούς. Γενικότερος στόχος τους ήταν, στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας βιώσιμης κοινωνίας, να δημιουργήσουν αυτοματισμούς και έξυπνες εφαρμογές προτείνοντας λύσεις σε ζητήματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα, εστιάζοντας στην θεματική των Έξυπνων Πόλεων.

Ο Όμιλος της Κλιματικής Αλλαγής, με τον καθηγητή κ. Ευστάθιο Αψεμίδη έθιξε ένα ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα, ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που επιδεινώνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Σκοπός του Ομίλου ήταν να ενημερωθούν οι νέοι καλύτερα για αυτό το θέμα, μιας και η εξέλιξη αυτή τους αφορά περισσότερο από όλους. Σε αυτό το πλαίσιο επισκέφτηκαν διάφορα σημεία ενδιαφέροντος για την κλιματική αλλαγή στη Ροδόπη αλλά και στους γειτονικούς νομούς, όπως τις εγκαταστάσεις μετρήσεων ατμοσφαιρικών ρύπων και παραμέτρων στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος στην Ξάνθη, στο Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών της Αλεξανδρούπολης, φτάνοντας μέχρι και τη Θεσσαλονίκη.

Ο Όμιλος Δημοσιογραφίας, υπεύθυνες του κ. Κική Παιδαράκη και κ. Έλενα Χατζηγιαννάκη, αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της περσινής συνεργασίας που είχε το σχολείο με το Βήμα της Κυριακής, το οποίο παρουσίασε ένα ένθετο φτιαγμένο από μαθητές του σχολείου για την πόλη της Κομοτηνής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν ερευνητικές εργασίες, έμαθαν να συντάσσουν ερωτηματολόγια, να παίρνουν συνεντεύξεις, ασχολήθηκαν ακόμα και βιωματικό ρεπορτάζ, για θέματα τόσο της τοπικής επικαιρότητας όσο και της εθνικής και της διεθνούς. Επίσης συνεργάστηκαν με σχολείο στην Τουρκία για να γράψουν ένα άρθρο για την κλιματική αλλαγή, και μπήκαν σε μια διαδικασία συνεργασίας και καλλιέργειας δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες στην σύγχρονη εποχή. Τέλος το άρθρο μαθητών του Ομίλου με θέμα της γρήγορη μόδα δημοσιεύτηκε στον ΠτΘ και διακρίθηκε σε εθνικό διαγωνισμό, συνεχίζοντας το ταξίδι του σε Διεθνή διαγωνισμό.

Στον Όμιλο Αστυνομικής Λογοτεχνίας, υπό την επίβλεψη των μαθηματικών κ. Ανδρέα Λύκου και κ. Αναστάσιου Στοϊκίδη, οι μαθητές ασχολήθηκαν με βιβλία που συνδυάζουν την Αστυνομική Λογοτεχνία με τα μαθηματικά, συγκεκριμένα με το «Πυθαγόρεια Εγκλήματα» του Τεύκρου Μιχαηλίδη και την «Ακολουθία της Οξφόρδης» του Γκυγιέρμο Μαρτίνες, έτσι ήρθαν σε επαφή με ιδέες τόσο της λογοτεχνίας γενικότερα, αλλά και των μαθηματικών, αναπτύσσοντας την μαθηματική τους σκέψη καλλιεργώντας μαζί και την ιδέα της φιλαναγνωσίας.

Τέλος ο Όμιλος Μαθηματικών, με υπεύθυνους καθηγητές τους μαθηματικούς κ. Αθανασία Κυριακοπούλου και ο κ. Ιορδάνης Καράουστας, προχώρησε πέρα από τα μαθηματικά του σχολείου, σε μαθηματικές περιπλανήσεις, σε μη ευκλείδειους χώρους, την τέχνη και άλλες εκφάνσεις των μαθηματικών . Έτσι ασχολήθηκαν με προχωρημένες ασκήσεις μαθηματικών σε θέματα διαγωνισμών της Μαθηματικής Εταιρείας, διάφορους αλγεβρικούς, γεωμετρικούς, λογικής, γρίφους, συζήτησαν για διάφορους τρόπους επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, ενώ χρησιμοποίησαν και λογισμικά τα οποία τους βοήθησαν να οπτικοποιήσουν τρισδιάστατα προβλήματα. Παράλληλα έκαναν διάφορα διαθεματικά σχέδια, ζωγράφισαν έργα Καντίνσκι και άλλα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο