Συμμετοχή εκπαιδευτικού του σχολείου μας σε Σεμινάριο διδασκαλίας STEΑM μαθημάτων

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Κυρμανίδου Έλλη ΠΕ06, συμμετείχε στο διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο Teach with Earth from Space, που διοργανώθηκε από την ESA (European Space Agency) στο πλαίσιο των δράσεων της ESA Education στις 5 και 6 Μαΐου 2025 στo Βέλγιο.

Το σεμινάριο έφερε κοντά εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και ειδικότητες, με κοινό στόχο τη διερεύνηση τρόπων αξιοποίησης των δεδομένων παρατήρησης της Γης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εργαλεία και μεθόδους που φέρνουν την εξερεύνηση του διαστήματος στην τάξη, ενισχύοντας τη διδασκαλία STEΑM μαθημάτων (Φυσική, Γεωγραφία, Πληροφορική, Τέχνες κ.ά.).

Η εμπειρία αυτή ανέδειξε τη δύναμη της διεπιστημονικής προσέγγισης και επιβεβαίωσε τον ρόλο του διαστήματος ως πολύτιμου εργαλείου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της επιστημονικής σκέψης των μαθητών μας. Η συμμετοχή αυτή αποτελεί πολύτιμο εφόδιο για τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής μας πρακτικής και ανοίγει νέους δρόμους για τη διασύνδεση της σχολικής γνώσης με σύγχρονα παγκόσμια ζητήματα.

Οι μαθητές του Β1 στο εργαστήριο “Τεχνητή Νοημοσύνη & DeepFakes” του 14ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Στο πλαίσιο του 14ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, οι μαθητές του τμήματος Β1 είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το εξαιρετικά ενδιαφέρον εργαστήριο με τίτλο “Τεχνητή Νοημοσύνη: Νέα Δημιουργικότητα & DeepFakes” με εισηγητή τον κ. Γιάννη Φαρσάρη. Το εργαστήριο είχε στόχο να ενημερώσει και να προβληματίσει τους μαθητές γύρω από τις σύγχρονες τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης και τις εφαρμογές τους, με ιδιαίτερη έμφαση στα λεγόμενα deepfakes.

Αρχικά, παρουσιάστηκε σύντομα η ιστορική πορεία του Διαδικτύου και πώς αυτό μετασχηματίστηκε από ένα δίκτυο επικοινωνίας σε έναν πολύπλοκο ψηφιακό κόσμο, μέσα στον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) παίζει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο. Έπειτα παρουσιάστηκαν σύγχρονες εφαρμογές ΤΝ, που αφορούν:

  1. Επεξεργασία εικόνας (όπως αυτόματη βελτίωση φωτογραφιών, δημιουργία ψηφιακών έργων τέχνης),
  2. Text-to-Speech εργαλεία που μετατρέπουν κείμενο σε φυσικό λόγο με φωνές που μοιάζουν απόλυτα ρεαλιστικές,
  3. Παραγωγή και τροποποίηση βίντεο με χρήση deepfake τεχνολογίας,

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η παρουσίαση των deepfakes – δηλαδή συνθετικών βίντεο ή εικόνων που έχουν τροποποιηθεί με τρόπο ώστε να φαίνονται αληθινά, αλλά στην πραγματικότητα να είναι προϊόν τεχνολογικής επεξεργασίας, καθώς και οι κίνδυνοι παραπληροφόρησης που εγκυμονούν. Έτσι το εργαστήριο, εκτός από το να ενημερώσει, καλλιέργησε και την κριτική σκέψη των μαθητών/τριών γύρω από την αξιοπιστία της πληροφορίας. Οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν σχετικά με το πόσο εύκολο είναι πλέον να αλλοιωθεί η πραγματικότητα και κατανόησαν τη σημασία της ψηφιακής εγρήγορσης και της κριτικής σκέψης. Τέλος, ο κ. Φαρσάρης έδωσε χρήσιμες πρακτικές συμβουλές για την καθημερινή χρήση της τεχνολογίας τονίζοντας ότι η χρήση της “λειτουργίας πτήσης” του κινητού μας πολλές φορές μας βοηθάει να μένουμε απερίσπαστοι και να παραμένουν συγκεντρωμένοι όταν διαβάζουμε!

Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο εργαστήριο του Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ και αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία που ανέδειξε τη σημασία της τεχνολογικής παιδείας και της ενημέρωσης των νέων πάνω σε σύγχρονα ζητήματα με σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βερρή Ανδρονίκη, ΠΕ86

Ημερίδα Διάχυσης Καινοτόμων Δράσεων / Καλών Πρακτικών

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας Ημερίδα Διάχυσης Καινοτόμων Δράσεων / Καλών Πρακτικών, μία εκδήλωση αφιερωμένη στην ανταλλαγή εμπειριών, ιδεών και καινοτόμων δράσεων που εφαρμόστηκαν με επιτυχία στο πλαίσιο της σχολικής ζωής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η ημερίδα οργανώθηκε με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, την ανάδειξη δημιουργικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία, καθώς και την προώθηση ενός παιδαγωγικού κλίματος που στηρίζει την ενεργό συμμετοχή και τη διαρκή βελτίωση.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές από διάφορα γνωστικά αντικείμενα, όπως Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα & Δημιουργική Γραφή, Βιολογία, Αρχαία Ελληνικά κ.α., ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη διαθεματική προσέγγιση και τη βιωματική μάθηση με χρήση ψηφιακών εργαλείων στην τάξη, με παρουσιάσεις που συνέδεσαν ποικίλα γνωστικά αντικείμενα με τη χρήση κυρίως ψηφιακών εργαλείων στην τάξη, όπως: Πολιτική Παιδεία & Λογοτεχνία, Νεοελληνική Γλώσσα & η πλατφόρμα Artsteps, Γεωμετρία & Αγγλικά, Αγγλικά με Δημιουργία Ψηφιακού Λεξικού Εννοιών, Υπηρεσία Διαχείρισης Μάθησης Lams & Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στην Πληροφορική. Τέλος ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση που αφορούσε την εφαρμογή σχεδίου μαθήματος των ΣΣΖ με θέμα την Διαχείριση συναισθημάτων.

Η ημερίδα αποτέλεσε ευκαιρία για προβληματισμό, ανταλλαγή απόψεων, έμπνευση και αλληλοεπιμόρφωση, ενώ επιβεβαίωσε τη δέσμευση του σχολείου μας στη συνεχή παιδαγωγική εξέλιξη και την καλλιέργεια ενός δημιουργικού και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Βάγια Σερέτη, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων και Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Ροδόπης, και όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν στην επιτυχία της ημερίδας με τις παρουσιάσεις και τις ιδέες τους.

Ολοκληρώνεται ο Μαραθώνιος Διαγωνισμός Ανακύκλωσης FollowGreen

Ο Μαραθώνιος Διαγωνισμός Ανακύκλωσης FollowGreen του δήμου Κομοτηνής ολοκληρώνεται και ο οι υπεύθυνοι του προγράμματος μάζεψαν και τις τελευταίες σακούλες με πλαστικά μπουκάλια και χαρτιά, που δεν ήταν και λίγα…

Μπορείτε ακόμα να δωρίζετε πόντους στο σχολείο μας μέσω της πλατφόρμας https://followgreen.gr/komotini/ μέχρι και τις 09/5 στις 12μ.μ μπορείτε να δωρίζετε πόντους επιβράβευσης στο σχολείο μας!!!

Ευχαριστούμε για την συνεργασία την κ. Βαρβάτου και το υπόλοιπο προσωπικό του προγράμματος του δήμου.
Ο σχολικός διαγωνισμός μπορεί να τελειώνει αλλά εμείς θα συνεχίσουν την ανακύκλωση…. γιατί οι καλές συνήθειες δεν πρέπει να σταματάνε!

Δράση στο Β4: «Η Νευροαπόκλιση και ο Κίνδυνος του Σχολικού Εκφοβισμού – ND&SB

Την Τρίτη 6 Μαΐου, στο τμήμα Β4 του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα σημαντική δράση με τίτλο «Η Νευροαπόκλιση και ο κίνδυνος του σχολικού εκφοβισμού – ND&SB», στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA220-ADU με τίτλο “Neurodivergence and the risk to become a victim of bullying in school”.

Η δράση έλαβε χώρα παρουσία των Συμβούλων Σχολικής Ζωής και της Διευθύντριας του σχολείου και είχε στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τη νευροαπόκλιση (neurodivergence) και τους πιθανούς κινδύνους που διατρέχουν τα νευρο-άτυπα παιδιά να πέσουν θύματα σχολικού εκφοβισμού.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μέρος της διάχυσης του σεμιναρίου “Preventing bullying of neuro-atypical children in mainstream schools”, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 26 έως τις 30 Οκτωβρίου 2024 στην πόλη Reggio Emilia της Ιταλίας. Μέσα από συζήτηση, βίντεο και παρουσίαση καλών πρακτικών, οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα τι σημαίνει νευροαπόκλιση, να αναγνωρίσουν τα σημάδια εκφοβισμού και να αναλογιστούν τη σημασία της αποδοχής, της ενσυναίσθησης και της συμπερίληψης στο σχολικό περιβάλλον.

Τέτοιες δράσεις προάγουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και ενισχύουν τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολείου για όλους τους μαθητές.

Υπέυθυνος εκπαιδευτικός: Τσαρτσάλης Γιάννης, ΠΕ04.01

Μετάβαση στο περιεχόμενο