Ιχνηλατώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σχολικών Δραστηριότητων: “Ιχνηλατώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;” κατέγραψαν μέσω ειδικής εφαρμογής τη διαδρομή από το σπίτι τους μέχρι το σχολείο και φωτογράφησαν-σχολίασαν τα θετικά και αρνητικά σημεία αυτής. Στην συνέχεια μέσω του Maps Fields δημιούργησαν ψηφιακό χάρτη αποτυπώνοντας με κόκκινο τα αρνητικά και πράσινο τα θετικά σημεία πρόσβασης.
Δείτε το storymap : https://storymaps.arcgis.com/stories/79d18313f121486eaf6297d3d95ce1a8
Συμπληρωματικά πραγματοποιήσαμε και τη διαδρομή κέντρο πόλης-σχολείο σε συνεργασία με το σύλλογο “Περπατώ” ώστε να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι χρήστες αμαξιδίου. Τέλος συζητήσαμε τα συμπεράσματά μας.
Η πορεία του προγράμματος περιλάμβανε τα εξής στάδια:
- Επιλογή θέματος
- Συνεργασία μαθητών με τη χρήση της ειδικής εφαρμογής
- Ψηφιακή καταγραφή των θετικών και αρνητικών σημείων πρόσβασης στη διαδρομή σπίτι-σχολείο
- Ψηφιακή απεικόνιση σε χάρτη Maps Field
- Γνωριμία-συνεργασία με το Σύλλογο “Περπατώ” και κοινή εξόρμηση στην πόλη
- Ρεαλιστική απεικόνιση της διαδρομής από το κέντρο της πόλης προς το σχολείο συνοδεία των μαθητών του προγράμματος, δύο μελών του “Περπατώ” που είναι χρήστες αμαξιδίου, ψυχολόγου και κοινωνικών λειτουργών
- Καταγραφή θετικών και αρνητικών σημείων
- Σύνοψη συμπερασμάτων
Συνεργασίες:
Με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (spotin) που λειτουργεί ως κόμβος για την προώθηση της καινοτομίας σε διάφορους τομείς δράσεις προς όφελος της κοινωνίας, η οποία μας στήριζε και μας καθοδηγούσε σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Με τον σύλλογο Περπατώ του οποίου τα μέλη, χρήστες αμαξιδίου, μας συνόδευσαν στην βόλτα κέντρο πόλης- σχολείο και μας εξήγησαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους μετακίνηση.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί του Εκπαιδευτικού Προγράμματος: Τσαρδακλής Αθανάσιος ΠΕ02, Παιδαράκη Κυριακίτσα ΠΕ02, Χατζηγιαννάκη Ελένη ΠΕ02